להתגרש יפה בעזרת גישור

להתגרש יפה בעזרת גישור

הסכמתם שזה נגמר ביניכם ושאתם צריכים להפרד, ואז עולה השאלה מה עושים עכשיו? מי עושה את הצעד הראשון? האם אני צריך למהר ולשכור את שירותיו של עו"ד ולפתוח כנגד בן הזוג בהליכים משפטיים יקרים וארוכים (ו"לשבור" בדרך קופת חסכון במקרה הטוב)? או שקיימת אפשרות אחרת אשר באמצעותה ניתן לסיים את הסכסוך בדרכי שלום תוך חסכון של כסף, זמן, פגיעה בילדים ולפעמים אפילו בבריאות?

תכירו; הליך גישור בגירושין

מהו "גישור"?

גישור הוא הליך שבו נועד מגשר עם הצדדים לגישור, כדי להביאם לידי הסכמה על יישוב הסכסוך, בין היתר על ידי בירור הנושאים שבמחלוקת, גילוי מידע הדרוש בקשר לסכסוך והצעת אפשרויות לפתרונו.

למי מתאים הליך הגישור?

התנאי הבסיסי והראשוני לפנייה להליך גישור חייב להיות רצונם הטוב והחופשי של שני הצדדים למצוא פתרון למחלוקות ולהסכים לשוחח עליהן ולפתור אותן בהסכמה. יודגש, כי לא ניתן לכפות הליך גישור על מי שאינו מעוניין בכך.

איך זה עובד?

שני הצדדים יכולים לבחור מגשר ולקבוע פגישת היכרות. במהלך הפגישה המגשר יציג את תהליך הגישור ומהותו, יסביר לצדדים מהו הסכם גירושין ואילו עניינים מוסדרים בו. בשלב שני, יערוך המגשר פגישות עם כל צד בנפרד ובסופו של דבר יציג בפניהם הסכם שייערך בהתאם לרצונותיהם ויסביר להם את משמעויותיו.

חשוב להבין כי הצדדים בסופו של דבר מגיעים לפתרונות בעצמם ואלה בשום מקרה אינם נכפים ע"י המגשר . כמובן שעל המגשר להציג בפני הצדדים מגוון פתרונות ודרכי פעולה אפשריות תוך הבהרה של התוצאות וההשלכות של כל פתרון מוצע.

עוד חשוב לדעת, כי המגשר הוא נייטרלי ופועל לטובת שני הצדדים באותה מידה.

האם המגשר חייב להיות עו"ד?

לא. אך רצוי שהמגשר שבחרתם יהיה בנוסף להכשרתו כמגשר גם עו"ד המתמחה בתחום המעמד האישי וזאת על מנת שיוסברו לכל צד זכויותיו וחובותיו וכן ההשלכות המשפטיות של הוראות ההסכם. חשיבות נוספת לכך שהמגשר יהיה עו"ד במקצועו, טמונה בידע ובניסיון שיש בידי עו"ד המתמחה בתחום המעמד האישי לנסח עבורכם הסכם בצורה מיטיבית .

האם מידע שאני חושף בפני המגשר במהלך התהליך יכול לשמש כנגדי בהליכים משפטיים בשלב מאוחר יותר?

לא. כל מה שנאמר במסגרת הגישור הוא חסוי ואין לאף צד ו/או למגשר זכות לחשוף מידע זה.

האם אני מחוייב לתהליך הגישור?

לא. הליך הגישור הינו וולנטרי ותלוי לחלוטין ברצון הצדדים וניתן להפסיקו בכל שלב עם הודעת מי מהצדדים למגשר.

המגשר הכין עבורנו הסכם וחתמנו עליו, מה הצעד הבא?

לאחר שהצדדים חתמו על ההסכם, המגשר יגיש בקשה לאישורו בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין . בדיון השופט קורא את ההסכם בנוכחות הצדדים ומוודא כי הבינו את תוכנו ואת תוצאותיו המשפטיות, מאשר אותו ונותן לו תוקף של פסק דין.

האם אפשר לשלב במהלך הליך גישור טיפול ע"י בעלי מקצוע נוספים?

כן. הצדדים יכולים לפנות במהלך הגישור לגורמים טיפוליים שונים כגון; פסיכולוגים, יועצים זוגיים, מטפלים משפחתיים וכיוב'. כמו כן, ניתן להיעזר באנשי מקצוע מתחומים נוספים כגון: רואה חשבון או אקטואר ככל שקיים צורך בכך.

לסיכום

בני זוג אשר פונים להליך גישור לצורך פירוק התא המשפחתי למעשה לוקחים את האחריות על גורלם וגורל ילדיהם בידיהם ובכך נמנעים מניהול הליך משפטי יקר וארוך שאין להם כל שליטה על תוצאותיו, כמו גם מונעים מתחים ונזקים נפשיים ארוכי טווח להם ולילדיהם. הגעה להסכמות בהליך של גישור וללא ניהול הליך משפטי תאפשר לבני הזוג להמשיך בחייהם ולשקמם באופן מהיר לאחר הגירושין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here