ניסוח ועריכת הסכם גירושין

ניסוח ועריכת הסכם גירושין

לא אחת לצערנו, קשר בין בני זוג שהחל באהבה גדולה ומיסודה בברית הנישואין, מסתיים בגירושין, שלעיתים מלווים במחלוקות קשות, אז הכול הופך מכוער.

בכדי להקל על התהליך, שגם כך קשה מטבע הדברים, ניתן להגיע לעמק השווה באמצעות הסכם גירושין, ובכך להימנע ממריבות מיותרות של הכול או כלום.

כאשר מעוניינים לגשת למלאכת עריכת הסכם הגירושין, לרוב כדאי להתייעץ עם מומחה אשר יידע להסביר לכם את השלכות ההסכמות ביניכם. כמו כן, בעל מקצוע ישתמש בכלים המשפטיים ובניסיון שברשותו, על מנת לערוך את ההסכם באופן מקצועי, מדויק וברור, דבר שעשוי למנוע בעיות בהמשך.

יצוין, שאומנם הסכם הגירושין מהווה חוזה כדין, אך עם זאת נדרש אישור שלו בבית המשפט, על מנת שיקבל תוקף של פסק דין.

תוכן הסכם הגירושין

כאשר עורכים הסכם גירושין יש לשים דגש על הסדרת 3 סוגיות, המהוות את עיקר ההסכם:

  • ענייני הרכוש: בהתחשב בכך כי בני זוג נשואים מהווים גוף כלכלי אחד ובמידה ולא נערך הסכם ממון בין השניים, יש להסדיר בהסכם, במפורש, כיצד יחולק הרכוש בין המתגרשים.
  • נושא מזונות לילדים: גם את זאת יש להסדיר כשעורכים הסכם גירושין, כאשר במסגרת הסעיפים הנוגעים לנושא זה, יקבעו עניינים כגון: מועד תשלום המזונות, סכום המזונות שישולם, תוספות מיוחדות וכדומה.
  • משמורת הילדים והסדרי ראייתם: עניין חשוב נוסף, שיהווה חלק מכל הסכם גירושין, הנו מה יעלה בגורלם של הילדים המשותפים של בני הזוג. במילים אחרות, היכן יגורו הילדים? עם אימם או אביהם? ובאיזו תדירות ומתי יפגשו עם ההורה שאינו מתגורר עימם? במסגרת נושא זה יוסדרו אף עניינים כגון: חינוך הילדים, אופן יציאתם מישראל וכל נושא אחר הרלוונטי לגידול הילדים ושעשוי לצוץ.

האם ניתן לבטל את ההסכם

במידה והחלטתם על גירושין בהסכמה, מומלץ לערוך את ההסכם כראוי, מה שעשוי למנוע את רצונכם, לאחר מעשה, לבטל את ההסכם בשל פרשנות לא רצויה של תוכנו, העלולה להיגרם מניסוח קלוקל. עם זאת, חרף העובדה כי לא בנקל ניתן לבטל הסכם גירושין, מאושר. מתאפשר הדבר, בין היתר, כאשר נטענות העילות לביטול חוזה כקבוע בדין כגון: הטעיה, תרמית, כפיה ועושק. כמובן, שאף הפרת החוזה מעניקה זכאות לנפגע לבטלו. הסיבה העומדת מאחורי הקושי לבטל את ההסכם, נעוצה בעובדה שמדובר כביכול בתנאים עליהם הסכימו הצדדים. זאת בניגוד להחלטה בהליך המתנהל בערכאה שיפוטית, המתקבלת על ידי גורם שלישי, כגון שופט או דיין ושעליה בעיקרון קיימת אפשרות ערעור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here