צעדים ראשונים בהליך גרושים

צעדים ראשונים בהליך גרושים

הגעתם להחלטה כי הנכם מעוניינים לפרק החבילה?

"לנקודת הזינוק" בהחלטה זו שהינה החלטה שהולכת לשנות את חייכם, ישנה חשיבות רבה במיוחד וישנם כללים וצעדים ראשוניים שיש לנקוט לפיהם עוד בשלב שבו אתם רק מריצים בראשכם מחשבה זאת.

להלן מס' טיפים משפטיים:

1. טיפ טרום משפטי – להפנים, לנשום ולהירגע ! – ראשית, לקחת נשימה עמוקה ולא לפעול מתוך אימפולסים ולחץ, בכדי לא לגרום טעויות אשר אין מהם דרך חזרה.

2. לקחת החלטות ולפנות לקבלת ייעוץ – אחרי שמפנימים את שאירע, יש להחליט לאן הפנים מועדות ולפעול בהתאם. יש להיוועץ בעו"ד שמומחה לתחום המשפחה, ולהימנע מעצות "אחיתופל" של אנשים או מכרים שונים שכל ידיעותיהם מהעיתונות,מהתקשורת, מהחבר'ה וממקרים שאינם זהים למקרה שלך. כל מקרה ונסיבותיו הוא ויש להתאים לכל מקרה אסטרטגיה משפטית מיוחדת ושונה.

3. דיסקרטיות, שמירה על חשאיות ולהימנע מהתייעצות עם קרוביך – אם החלטת לנקוט בצעדים לקראת פתיחת הליך משפטי, יש להימנע מלחשוף צעדייך לסביבה הקרובה. אינך יכול לדעת מי מצוטט או מאזין לתכנון פעולותיך. שמירה על חשאיות בעניין צעדייך הכרחית גם בעת שיחות המתקיימות בטלפון ו/או באינטרנט. יתכן שבן/בת זוגך התקין/נה מכשיר הקלטה על הטלפון בבית, על הטלפון הנייד שלך וגם על המחשב.

4. איסוף מידע, ראיות ומסמכים – רצוי כבר בשלב הראשוני, להתחיל לאסוף ראיות,אישורים ואסמכתאות לרכוש הצד השני, זכויותיו הסוציאליות, דפי ח-ן בנק, תלושי שכר, וכל רכוש אחר וכספים הרשמים על שם בן/בת הזוג. עניינים אלו רלוונטיים ביותר לנושא מזונות וחלוקת רכוש וכדאי לפעול בהקדם בכדי להשיגם ולצלמם. ניתן להיעזר באמצעות משרדנו בחוקר פרטי.

5. שמרי/שמור חפציך במקום בטוח: לעיתים אחד הצדדים כאות נקמה או סתם לצורך ההצקה, בוחר "להעלים" לצד השני חפצים יקרי ערך השייכים לו ובעלי ערך רגשי עבורו. כגון :מזכרות, תכשיטים, אלבומי תמונות וכד'. לכן הקפיד/י לשים את חפצייך אלו, במקום שהינו בטוח מבחינתך, בו לא ימצאו ע"י בן/בת זוגך.

6. להשתדל לא ליצור עימותים מכוונים עם בן/בת הזוג – לעיתים בעתות כעס ועימותים, אנו עלולים לחשוף את אסטרטגיית הגירושין שלנו, ולחשוף לצד השני מידע שעשוי לעזור לו בהליך הגירושין בפניו הינם עומדים.כמו כן ומעבר לכך, הצד האלים עלול להיות מורחק מהבית וחבל שכך. לפיכך, חשוב לשמור על "פרופיל נמוך", לא לעורר את הצד השני, ולתת לעורכי הדין להתעמת זה עם זה. יחד עם זאת יש לפנות למשטרה כאשר יש אלימות.

7. לא להשתמש בילדים – הנשמות הצעירות הללו ממילא עלולים לסבול מהליך הגירושין כך שנסו שלא לערב אותם בהליכים ובכך למזער את הנזקים שעלולים להיגרם להם.

8. חשבונות בנק – (משותף או פרטי)- חשוב להיות ערני בכל הנוגע לחשבונות הבנק. עדיף שלא לבצע פעולות דרסטיות בחשבון הבנק. ביהמ"ש אינו רואה זאת בעין יפה ולעיתים אף מחייב להשיב כספים שנמשכו ע"י מי מהצדדים שלא בתום לב. יחד עם זאת, פעמים רבות, בהם מדובר בבן זוג המושך כספים ללא הכרה מהחשבון המשותף לצורך צרכים עלומים כגון בילוי עם המאהב/ת, אזי ניתן ורצוי למנוע את כל ההוצאות של הכספים המשותפים, או ע"י עיקולים בהוראת בית המשפט או ע"י הוראה לבנק כי כל חיוב מהחשבון יבוצע כעת רק בהסכמת שני השותפים. זאת כמובן, לאחר ש"הצד הנפגע" כבר שכר לו עו"ד מכספים משותפים אלו. בהקשר זה, רצוי אף שלא לבצע כל שינוי ברכוש השייך לשניכם, לרבות בזכויות הסוציאליות המצטברות על שמכם ממקום עבודתכם.

9. להשתדל שלא לשנות את מקום מגורכם ולעזוב את הבית – אל תשנו את מעמדכם בטרם קיבלתם ייעוץ משפטי. רק עו"ד אשר תחום עיסוקו הינו מעמד אישי יוכל לתת לכם את הייעוץ הנכון והטוב ביותר עבורכם.

10. רצוי לערוך צוואה בפרט במקרים בהם אחד הצדדים נבגד ע"י בן זוגו וחולק חייו עם אישה/גבר אחר שכן עלייך להגן על זכויות הקטינים. כל עוד בני זוג נשואים, יורש/ת בן/בת הזוג הנותר מחצית מכל רכושם, עפ"י חוק, אלא אם כן קבעתם אחרת בצוואה. על כן, ועל מנת שלא לקחת סיכון, מומלץ לערוך צוואה בה יקבע למי תרצה/י להוריש רכושך.

11. קבלת ייעוץ משפטי – אל תקל/י ראש בעניין שכן המדובר בהליכים מכריעים וחשובים בחייך וייעוץ משפטי בתחילת ההליך יכול למזער נזקים ולחסוך כסף רב בהמשך.

12. לאחר שננקטו כל פעולות הביטחון שצוינו לעיל, לרבות הטלת עיקולים במקרה הצורך, מומלץ לנסות לסיים את הנישואין בצורה הכי יעילה ומהירה-לעיתים, הליך משפטי עשוי להיות מייגע ומתיש. ישנם שירותים שעוזרים לסיים את קשר הנישואין עם בן הזוג באמצעות הסכם גירושין כולל, ובתוך כך להימנע מניהול הליך משפטי ארוך וסבוך בבית המשפט או בבית הדין הרבני וכן להימנע מפגיעה בילדים ככל שניתן. אף אם התחיל ההליך המשפטי, ניתן תמיד להקפיאו או לבטלו אם הצדדים הגיעו לכדי הסכם בדרך פשרה וגישור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here