משמורת ילדים – כל מה שחשוב לדעת

0
632
קרדיט https://josef-law.co.il/

אחת מהסוגיות המורכבות ביותר בהליך הגירושין היא ללא ספק משמורת הילדים. על ההורים יהיה להגיע להסכמות ביניהם אודות זמני השהות של הילדים בקרבת כל אחד מהם, מה יהיה ביתם העיקרי וכיצד לחלק ביניהם תפקידים ואת הנטל הכלכלי ככל שהדבר נוגע למחיית וגידול הילדים. כדי להבטיח שהדברים ינוהלו בצורה מכובדת ובאופן שיאפשר שיתוף פעולה פורה ומיטיב עבור רווחתנו ורווחת הילדים, חשוב להיוועץ בעורך דין לאורך ההליך. עורך דין דויד יוסף, המלווה משפחות בהליכי גירושין מעל עשור, אסף עבורך כמה נקודות שחשוב לדעת אודות משמורת ילדים.

סוגי משמורת

את התביעה למשמורת ניתן להגיש לבית דין דתי – (בין אם מדובר בבתי הדין הרבניים, השרעיים או הנוצריים לפי העניין) או לחילופין לבית המשפט לענייני משפחה. כמובן, שהמצב האידיאלי ביותר יהיה להגיע להסכמות אודות המשמורת בתהליך גישור הדדי. באופן גורף, יעמדו ההורים בפני שתי אפשרויות לניהול המשמורת:

  • משמורת משותפת – הסדר בו שני ההורים יהיו למעשה משמורנים ויחלקו באופן שוויוני בגידול הילדים ובנטל הכלכלי הכרוך בו.
  • משמורת מלאה – הסדר בו אחד ההורים יוגדר כהורה משמורן ואצלו יבלו הילדים את רוב זמנם. ההורה השני יזכה להסדרי ראייה במסגרתם יפגוש את הילדים כפי שייקבע בהסכם הגירושין. לרוב, ייקבעו כבר במעמד זה מזונות זמניים עבור ההורה המשמורן כדי להבטיח כי כל צרכיהם של הילדים ייענו לפני שייקבע סכום מזונות קבוע.

מהן סמכויותיו של ההורה המשמורן?

חשוב לדעת – היותו של הורה משמורן אינו מקנה לו סמכויות נרחבות לקבלת החלטות משמעותיות אודות הילדים. לא משנה מיהו ההורה המשמורן בהסדר, שני ההורים זכאים לקבל החלטות באופן שוויוני ככל שזה נוגע לגורלם של הילדים. הדבר נכון בין אם מדובר באורח החיים הדתי, במקום המגורים, במסגרות החינוך אליהם ילכו, הסכמה לטיפולים רפואיים, או בכל החלטה אחרת המשמעותית לחייהם של הילדים. ככל שההורים אינם מצליחים להגיע להסכמה ביניהם אודות החלטות כאלו ואחרות, יפסוק בית המשפט או בית הדין הרבני כיצד יהיה לנהוג. תהיה המחלוקת אשר תהיה, אף הורה אינו רשאי לקבל החלטות לשיקול דעתו הבלעדי.

ליווי מקצועי ומיומן לאורך כל הדרך

כדי שנוכל להיות בטוחים כי ההליך מתנהל באופן הראוי, מומלץ לבחור בעורך דין המבין את כלל ההיבטים המורכבים והרגשיים של תחום משמורת הילדים. עורך דין דויד יוסף ילווה אותך לאורך כל התהליך תוך בקיאות בכל ההיבטים הקשורים בדיני משפחה – החל מגירושין ועד עורך דין ירושה וניהול עיזבון. ניתן ליצור קשר ולקבוע פגישת ייעוץ במספר הטלפון – 052-4311416, ולגשת לניהול הליך שכזה בראש שקט ובידיעה כי כל הקצוות מכוסים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here