הסדרי ראייה וטיפים להורים שילדיהם מתגרשים

הסדרי ראייה וטיפים להורים שילדיהם מתגרשים

גירושים בין בני זוג מעמידים גם את ההורים שלהם במצבים לא נעימים, בכאבים ובחששות מפני העתיד, בעיקר מול הנכדים. גם נטיית הלב היא לעמוד לצד בנם או ביתם, ומאידך החשש להסתבכות במידה ובנם או ביתם אינם פועלים כשורה. כיצד על הורים שילדיהם מתגרשים לנהוג והאם עליהם לנקוט בכלל צד בעת מחלוקת?

מתנה או הלוואה

מטבע הדברים, הורים רבים עוזרים לילדיהם שזה עתה נישאו והקימו בית, ככל שניתן בידם. הם מסייעים להם לרכוש דירה, לשלם שכירות, חשבונות למיניהם וכדומה. חלק מהסיוע הוא בגדר הלוואה, אולם מאחר ומדובר בבני משפחה, לא טורחים שני הצדדים לציין כי מדובר בהלוואה, ובני הזוג, כשמתגרשים, יטענו כי הסיוע שקיבלו הוא בכלל מתנה מההורים. בעת גירושי הילדים מוצאים עצמם ההורים בבעיה.

טיפ להורים שילדיהם מתגרשים הוא לתעד כל הלוואה במסמך כתוב. בהיעדרו של כזה, קשה יהיה מאד להוכיח כי הסיוע הכספי היה בגדר הלוואה בלבד, ובעת הגירושין אין הרבה סיכוי לקבל את הסכומים הללו בחזרה. מומלץ לערוך הסכם הלוואה ולהחתים את שני בני הזוג, גם אם אחד מכם הוא בנכם או בתכם.

המלצה נוספת היא כי במידה והדירה בה גרים בני הזוג היא בבעלותכם, ההורים, לערוך סיכום על מועד פינוי הדירה, בדומה לחוזה שכירות רגיל, גם אם אינכם מקבלים שכר דירה מהזוג.

הסדרי ראייה

סוגיה נוספת, לעתים כואבת, היא הסדרי ראייה של הסבים עם נכדיהם לאחר גירושי ילדיהם. ההמלצה היא לשמור על ניטרליות ככל האפשר, לא לנקוט צד ולהערים קשיים על בני הזוג המתגרשים. הללו יכולים להפריד ביניכם לבין נכדיכם.

עוד מומלץ להבטיח הסדרי ראייה בהסכם הגירושים. להסדרים אלו יש משנה תוקף במקרה של חלילה אסון. במקרה כזה, אם חלילה קרה אסון לבנכם או בתכם, עדיין תוכלו ליהנות מהסדרי ראייה עם הנכדים, גם אם הנטייה הטבעית היא ניתוק הקשר עם בן הזוג שאינו ילדכם.

טיפים נוספים להורים שילדיהם מתגרשים הוא להשתדל לא לנקוט צד, לא להתערב בענייני בני הזוג, ובעיקר לתת תמיכה שוטפת לנכדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here